Kdo jsme
Současnost firmy
RACIO je oblíbená česká značka působící v oblasti zdravé výživy. Už od roku 1990 nabízíme našim zákazníkům vyvážené jídlo, které je vždy po ruce.
V našem portfoliu momentálně najdete více než 50 druhů kvalitních výrobků s jednoduchým složením, bez zbytečných příměsí. Vlastní pufované cereální produkty s mnoha slanými i sladkými příchutěmi vyrábíme v továrně v Břeclavi a v Moravské Nové Vsi. Zároveň na český i slovenský trh distribuujeme tradiční knäckebroty skandinávského typu a nesmažené snacky ze Slovenska.
Nabídka RACIO je tak široká, že si z ní vybere opravdu každý. Výrobek s naším logem si můžete dopřát bez delšího přemýšlení – každý je stvořen proto, aby jeho konzumace prospěla k harmonickému životnímu stylu a pohodě.
Na co jsme pyšní?
- RACIO patří mezi největší výrobce pufovaných výrobků v Evropě.
- Sledujeme nové trendy ve stravování, výrobky inovujeme a pravidelně uvádíme nové řady produktů.
- Naše výrobky jsou pohodlně dostupné v malých obchodech i velkých řetězcích, na e-shopech s potravinami a také ve zdravých výživách či lékárnách.
- RACIO výrobky jsou k dostání za příznivé ceny a díky dlouhé trvanlivosti je lze snadno uchovávat.
V posledních letech je zájem o zdravý životní styl stále větší a díky tomu se rozšiřuje i trh zdravé výživy. Úspěšně se nám daří naše produkty vyvážet také na zahraniční trhy, které tak už tvoří více než 75 % obratu. Kromě blízkého Slovenska je možné výrobky od nás najít zejména v Německu, Nizozemí, Francii, Švédsku, UK, ale i vzdálenějším USA či Izraeli.
Racio video
Historie firmy
Jak to bylo se vznikem naší firmy a co jsme od té doby dokázali? To vám ukáže časová osa.
Jak se vyrábí RACIO
Naším cílem je výroba pufovaných cereálních výrobků v té nejvyšší kvalitě. Základní výrobní technologií využívanou pro zpracování většiny cereálních výrobků značky RACIO je pufování.
Slovo pufování je odvozené z anglického puffed – odulý, opuchlý. Na počátku 90. let, byla tato technologie natolik ojedinělá, že pro ni neexistovalo ani české označení. Společnost RACIO jako leader na trhu těchto výrobků ji tedy nazvala pufování a anglické puffed převedla do češtiny jako pufovaný.
Vstupní výrobní surovinou je pšenice a rýže, která je v pytlích uložená v materiálových skladech.
Zvlhčená pšenice nebo rýže se dávkuje do expanzní formy pečícího stroje, kde vlivem vysoké teploty (300 °C) a tlaku dochází v krátkém čase (10 s) k odpaření vlhkosti, nabobtnání (expanzi) zrn a vytvarování korpusů chlebíčků.
Po vytřídění poškozených korpusů se chlebíčky ochutí ve sprejovacím nebo máčecím stroji a následně se urychluje jejich schnutí v sušicím nebo chladicím tunelu. U balicích strojů jsou pak zabaleny do fóliového obalu a opatřeny datem spotřeby, ukládají se do kartonů a skládají na palety a na základě objednávek expedují jednotlivým odběratelům.