
Kdo jsme
Současnost firmy
RACIO patří mezi největší výrobce pufovaných výrobků v Evropě a mezi nejznámější české značky zdravé výživy. Kromě výroby vlastních pufovaných cereálních výrobků s řadou sladkých a slaných příchutí (ve standardní, bio, kosher i fair trade kvalitě) distribuuje na český a slovenský trh také tradiční knäckebroty skandinávského i německého typu, holandské toasty a další položky trvanlivého pečiva a cereálií. Pod značkou RACIO je možné najít více než 80 druhů výrobků a firma se tím profiluje jako komplexní dodavatel křupavých chlebů (tzv. crisp breads), který drží krok s moderními trendy ve stravování, pružně reaguje na potřeby trhu a přichází pravidelně s novými výrobky nebo inovacemi. RACIO poskytuje své produkty také formou privátních značek.
S úspěchem se daří vyvážet také na zahraniční trhy, export už tvoří více než polovinu obratu. Kromě blízkého Slovenska je možné výrobky od nás najít zejména v Německu, Rakousku, Francii, Švédsku, UK, ale i vzdálenějším USA, Izraeli, JAR či Kanadě. Napomáhá tomu především rostoucí trh zdravé výživy a zvýšený zájem spotřebitelů, který je spjatý se zdravým životním stylem. Vedle „dietám“ a příznivců zdravé výživy totiž výrobky značky RACIO uspokojí i ty, kdo si rádi pochutnají na sladkostech, ale chtějí mlsat zdravě. RACIO výrobky jsou zastoupeny ve většině českých a slovenských velkoobchodů, maloobchodních řetězců, běžných obchodech s potravinami, ale i ve specializovaných prodejnách zdravé výživy, lékárnách či školních automatech.
Racio video
Historie firmy
Jak to bylo se vznikem naší firmy a co jsme od té doby dokázali? To vám ukáže časová osa.



















Jak se vyrábí RACIO
Naším cílem je výroba pufovaných cereálních výrobků v té nejvyšší kvalitě. Základní výrobní technologií využívanou pro zpracování většiny cereálních výrobků značky RACIO je pufování.

Slovo pufování je odvozené z anglického puffed – odulý, opuchlý. Na počátku 90. let, byla tato technologie natolik ojedinělá, že pro ni neexistovalo ani české označení. Společnost RACIO jako leader na trhu těchto výrobků ji tedy nazvala pufování a anglické puffed převedla do češtiny jako pufovaný.
Vstupní výrobní surovinou je pšenice a rýže, která je v pytlích uložená v materiálových skladech.

Zvlhčená pšenice nebo rýže se dávkuje do expanzní formy pečícího stroje, kde vlivem vysoké teploty (300 °C) a tlaku dochází v krátkém čase (10 s) k odpaření vlhkosti, nabobtnání (expanzi) zrn a vytvarování korpusů chlebíčků.
Po vytřídění poškozených korpusů se chlebíčky ochutí ve sprejovacím nebo máčecím stroji a následně se urychluje jejich schnutí v sušicím nebo chladicím tunelu. U balicích strojů jsou pak zabaleny do fóliového obalu a opatřeny datem spotřeby, ukládají se do kartonů a skládají na palety a na základě objednávek expedují jednotlivým odběratelům.