Současnost firmy

RACIO patří mezi největší výrobce pufovaných výrobků v Evropě a mezi nejznámější české značky zdravé výživy. Kromě výroby vlastních pufovaných cereálních výrobků s řadou sladkých a slaných příchutí (ve standardní, bio, kosher i fair trade kvalitě) distribuuje na český a slovenský trh také tradiční knäckebroty skandinávského i německého typu, holandské toasty a další položky trvanlivého pečiva a cereálií. Pod značkou RACIO je možné najít více než 80 druhů výrobků a firma se tím profiluje jako komplexní dodavatel křupavých chlebů (tzv. crisp breads), který drží krok s moderními trendy ve stravování, pružně reaguje na potřeby trhu a přichází pravidelně s novými výrobky nebo inovacemi. RACIO poskytuje své produkty také formou privátních značek.

S úspěchem se daří vyvážet také na zahraniční trhy, export už tvoří více než polovinu obratu. Kromě blízkého Slovenska je možné výrobky od nás najít zejména v Německu, Rakousku, Francii, Švédsku, UK, ale i vzdálenějším USA, Izraeli, JAR či Kanadě.  Napomáhá tomu především rostoucí trh zdravé výživy a zvýšený zájem spotřebitelů, který je spjatý se zdravým životním stylem. Vedle „dietám“ a příznivců zdravé výživy totiž výrobky značky RACIO uspokojí i ty, kdo si rádi pochutnají na sladkostech, ale chtějí mlsat zdravě. RACIO výrobky jsou  zastoupeny ve většině českých a slovenských velkoobchodů, maloobchodních řetězců, běžných obchodech s potravinami, ale i ve specializovaných prodejnách zdravé výživy, lékárnách či školních automatech.

Racio video

Historie firmy

Jak to bylo se vznikem naší firmy a co jsme od té doby dokázali? To vám ukáže časová osa.

Utz_certified_logo.svg
2016
Uvedení výrobků s UTZ polevami.
BIO produkty
2015
Více než 50 % výrobků je bio a RACIO je největší exportér bio výrobků z ČR.
překročení hranice obratu 500 mil. Kč
2014
Překročení hranice obratu 500 mil. Kč.
pie-chart-1522882_1920
2012
Export překročil 50% našeho obratu.
RACIO rýžové chlebíčky s medvědím česnekem
2011
Uvedení linky na kukuřičné výrobky do provozu.
Založení tradice GP RACIO cyklistického závodu v Břeclavi
2010
Založení tradice GP RACIO cyklistického závodu v Břeclavi
sbírejte čárové kódy
2006
Založení věrnostního klubu RACIO
RACIO certifikát
2005
Certifikace výroby dle standardů IFS a BRC.
První BIO výrobky RACIO
2004
Umístění v anketě HIT Moderního obchodu, kat. biopotravin: 1. místo - BIO rýžové chlebíčky s mléčnou čokoládou a 2. místo - Racio BIO rýžové chlebíčky.
HACCP certifikát
2003
Certifikace výroby dle standardu HACCP.
Chlebíček RACIO
2000
Zahájení výroby ochucených chlebíčků. Výrobkové portfolio v šíři 40 produktů s neochucenými, sladce ochucenými, polomáčenými a slanými variantami.
BIO produkty Racio
1999
BIO certifikace pro výrobu celozrnných chlebíčků.
Americká asociace RACIO
1998
Členství v americké asociaci výrobců privátních značek PLMA.
Pufík katalog
1997
Zavedení obchodních značek Raciolky, Pufík, Veronika, Primulky, Jazýčky.
RACIO Kuffnerův cukrovar
1994
Rekonstrukce nového sídla firmy – Kuffnerova cukrovaru.
Obchodní spolupráce RACIO
1993
Zahájení obchodní spolupráce se sdružením PRIMA, Moravská Nová Ves.
LOGO Racio timeline
1992
Založení společnosti RACIO, s. r. o., zrušení družstva.
Vítězství RACIO
1991
Vítězství v soutěži ZLATÁ SALIMA 1991, uvedení vítězné kolekce 8 druhů RACIO celozrnných chlebíčků na trh.
Zakladatelé RACIO
1990
Založení družstva RACIO se sídlem v Břeclavi.

Jak se vyrábí RACIO

Naším cílem je výroba pufovaných cereálních výrobků v té nejvyšší kvalitě. Základní výrobní technologií využívanou pro zpracování většiny cereálních výrobků značky RACIO je pufování.

Rýže a pšenice RACIO
Rýže a pšenice RACIO

Slovo pufování je odvozené z anglického puffed – odulý, opuchlý. Na počátku 90. let, byla tato technologie natolik ojedinělá, že pro ni neexistovalo ani české označení. Společnost RACIO jako leader na trhu těchto výrobků ji tedy nazvala pufování a anglické puffed převedla do češtiny jako pufovaný.

Vstupní výrobní surovinou je pšenice a rýže, která je v pytlích uložená v materiálových skladech.

Rýže RACIO
Rýže RACIO

Zvlhčená pšenice nebo rýže se dávkuje do expanzní formy pečícího stroje, kde vlivem vysoké teploty (300 °C) a tlaku dochází v krátkém čase (10 s) k odpaření vlhkosti, nabobtnání (expanzi) zrn a vytvarování korpusů chlebíčků.

Po vytřídění poškozených korpusů se chlebíčky ochutí ve sprejovacím nebo máčecím stroji a následně se urychluje jejich schnutí v sušicím nebo chladicím tunelu. U balicích strojů jsou pak zabaleny do fóliového obalu a opatřeny datem spotřeby, ukládají se do kartonů a skládají na palety a na základě objednávek expedují jednotlivým odběratelům.